Blokowanie niechcianych stron

Chcesz pozbyć się z wyników stron, które z różnych względów Ci nie odpowiadają, by znaleźć większą ilość tego, czego naprawdę szukasz? Teraz Google znalazło rozwiązanie dla Ciebie.

Przez ostatnie lata Google eksperymentowało z wieloma funkcjami, które miały prowadzić do personalizacji wyników wyszukiwań oraz sprawniejszego korzystania z wyszukiwarki. Teraz wprowadza nowy ulepszony sposób na znajdowanie tego, czego szukamy – poprzez blokowanie stron, których nie chcemy oglądać.

Prawdopodobnie każdy użytkownik internetu nie raz spotkał się z sytuacją, kiedy klikany wynik mocno go zawiódł.
Czasem wynik był po prostu nieadekwatny, innym razem strona była słabej jakości. Nowa opcja Google jest przydatna właśnie w tego typu sytuacjach. Pozwala ona zablokować konkretne domeny w przyszłych wynikach wyszukiwań. Często przecież zdarza się, że powracamy kilkakrotnie w naszych wyszukiwaniach do tych samych haseł, a w wynikach wciąż pojawia się niechciana strona. Teraz mamy rozwiązanie, które pomoże pozbyć się niepożądanych wyników.

Teraz, kiedy klikamy w wynik, a następnie powracamy do Google, przy funkcji „Kopia” będzie można znaleźć funkcję w rodzaju – „Blokuj wyniki z tej domeny”. Jeśli klikniemy w link, otrzymamy potwierdzenie oraz możliwość cofnięcia swojej decyzji. Link jest widoczny zarówno dla zalogowanych, jak i niezalogowanych użytkowników, natomiast samo blokowanie i powrót do rezultatów z uaktualnionymi wynikami, jest możliwy tylko po zalogowaniu się na koncie Google.

Kiedy zablokujemy domenę, nie zobaczymy jej w naszych kolejnych wyszukiwaniach. Zamiast linku do strony, znajdziemy informację o zablokowanej domenie, a także dostęp do zarządzania swoją listą zablokowanych domen, gdzie można zablokować kolejne strony, znaleźć informacje o zablokowanych witrynach oraz zdjąć dotychczasową blokadę.

Google wiąże duże nadzieje z nową funkcją, ufając że użytkownicy wyposażeni w możliwość kontroli wyników wyszukiwań, będą usatysfakcjonowani kolejnym etapem personalizacji wyników. Na razie nowa funkcja jest dostępna tylko w Google.com in English, dla użytkowników korzystających z przeglądarek Chrome 9+, Internet Explorer 8+ i Firefox 3.5+, ale z pewnością niedługo zawita również do nas.