Content marketing – tworzenie wartościowej treści

Strona internetowa może być trampoliną do sukcesu firmy, jeśli zadba się o jej jakość oraz odpowiednią promocję w wyszukiwarkach i mediach społecznościowych. Niezwykle istotną sprawą jest tutaj merytoryczna zawartość strony, która powinna przyciągać uwagę użytkowników sieci.

Jak osiągnąć taki cel?

Przede wszystkim trzeba sobie uświadomić, że internauci oczekują czegoś więcej niż oczywistego przekazu reklamowego, zachwalania swoich produktów i usług.

Czego się wystrzegać?

Coraz więcej firm rozumie, że aby zaistnieć w świadomości internautów, trzeba czymś wyróżnić się na tle konkurencji. Powielanie opisów produktów w przypadku sklepów internetowych, powtarzanie frazesów dotyczących wysokiej jakości produktów oraz dużego doświadczenia firmy z pewnością w tym nie pomogą.

Zainwestuj w treść na stronie

Wyróżnić się można nie tylko oryginalną grafiką, ale przede wszystkim ciekawą i wartościową treścią. Podstawą jest tutaj rzetelna informacja podana w interesujący sposób. Użytkowników przyciągają i intrygują na przykład wszelkie nowinki techniczne, które mają przełożenie na ich codzienne życie. Warto więc skupić się na praktycznych korzyściach, które mogą osiągnąć konsumenci, korzystając z usługi czy kupując dany produkt.

Aktualizuj

Treść na stronie internetowej powinna zawsze być aktualna. Jeśli np. firma wycofuje jakiś produkt z oferty, to trzeba usunąć ze strony informacje na jego temat; jeśli firma się rozwija, inwestuje w nowe linie technologiczne, wchodzi na nowe rynki, to taką informację koniecznie trzeba zamieścić w zakładce O nas. Warto podejmować aktualne tematy związane z oferowanymi usługami czy produktami, ponieważ internet jest obecnie głównym źródłem informacji dla wielu osób.

Stałe rozwijanie treści na stronie jest korzystne z punktu widzenia odbiorcy, który ma świadomość, że warto odwiedzać konkretną stronę, ponieważ zawsze można na niej znaleźć jakieś ciekawostki i nowe informacje. Jest to także pozytywna wiadomość dla wyszukiwarki, która nieustannie ocenia strony internetowe, na bieżąco aktualizując wyniki wyszukiwania.

Content marketing

Tworzenie treści na strony internetowe wiąże się ściśle z szerszym zagadnieniem, jakim jest content marketing, czyli marketing treści.

Tzw. content marketing jest coraz powszechniej stosowanym narzędziem marketingowym, uzupełniającym działania z zakresu SEO. Pojęcie to nie jest ściśle powiązane z tekstem pisanym, w grę mogą wchodzić także treści o charakterze multimedialnym, filmiki, infografiki itp. – wszystko, co ma wartość edukacyjną, w jakiś sposób poszerza wiedzę odbiorców lub stanowi ciekawostkę, z którą warto się zapoznać.

Nowe treści można zamieszczać na prowadzonym regularnie blogu firmowym, podpiętym do firmowej strony internetowej, dystrybuować je za pomocą mediów społecznościowych, newsletterów, artykułów eksperckich na portalach internetowych, filmików na kanale firmowym YouTube itp.

Tworzenie oryginalnych, ciekawych treści to potężne narzędzie, mające wiele pozytywnych aspektów:

– Pozwala wykreować wizerunek eksperta, który zna się na rzeczy i wzbudza zaufanie, a to procentuje

– Wpływa na reputację marki

– Umożliwia nawiązanie i podtrzymywanie relacji z odbiorcami

– Pozwala poprawić pozycje strony w wyszukiwarce

– Poprzez zwiększoną ilość odwiedzin strony pozwala rozszerzyć zasięg dotarcia do odbiorców, co ma przełożenie na sprzedaż

– Za pomocą umiejętnie prowadzonej polityki tworzenia treści można kształtować potrzeby odbiorców, a następnie podsuwać im odpowiednie rozwiązania w postaci swoich produktów lub usług.

Korzyści z content marketingu są więc oczywiste. Warto powalczyć o klienta nie tylko atrakcyjną ofertą i konkurencyjnymi cenami, ale również ciekawą treścią, której nie znajdą gdzie indziej.