Czynniki rankingowe Google 2013 – raport firmy MOZ

Firma MOZ opublikowała po raz kolejny raport czynników rankingowych. Powstał on w oparciu o dane zebrane z amerykańskiej wersji Google w lipcu tego roku.

Chociaż w nazwie raportu pojawia się określenie „czynniki rankingowe”, tak naprawdę chodzi tutaj o cechy stron, które korelują z wysoką pozycją w Google. Raport nie daje więc odpowiedzi na pytanie: „co wpływa na ranking w Google„, tylko na: „co może wpływać na ranking w Google„.

Przykładowo wysoką korelację ma ilość Google+1. Nie oznacza to, że Google bierze ten czynnik pod uwagę w swoim rankingu, tylko że strony na wysokich pozycjach mają zazwyczaj dużo „plus jedynek”.

Oprócz samego rankingu, MOZ przeprowadził także ankietę wśród specjalistów SEO. Odpowiadali oni na pytania dotyczące wpływu konkretnych czynników na pozycje, przyszłości SEO itp. Wyniki tej ankiety znajdują się na stronie moz.com/search-ranking-factors/survey.