Google Consumer Surveys – badanie zadowolenia internautów

Mierzenie poziomu satysfakcji internautów na stronie internetowej teraz możliwe dzięki nowości wprowadzonej przez Google na rynku anglojęzycznym, czyli Google Consumer Surveys. Każdy webmaster może umieścić na swojej stronie specjalny kod, a po prawej stronie witryny pojawi się ankieta z pytaniem i 5 wersjami odpowiedzi. Ankieta jest aktywna do czasu, gdy zbierze 500 odpowiedzi, po 30 dniach można ją uruchomić od nowa.

Za zbieranie i przetwarzanie uzyskanych odpowiedzi odpowiada Google, więc jedyne, co musi zrobić opiekun strony, to wkleić na nią element kodu. Korzystanie z ankiety jest darmowe, dopóki nie chcemy jej spersonalizować.

Korzystając z narzędzia Google Consumer Surveys, webmaster uzyskuje dostęp do zgromadzonych danych w ramach prostego interfejsu. Program dopiero startuje, więc nie jest dostępny dla wszystkich – na razie tylko dla anglojęzycznych użytkowników.

Ciekawe, czy ten projekt spotka się z zainteresowaniem webmasterów i użytkowników?
Czy właściciele stron będą ciekawi opinii internautów, a z drugiej strony, czy użytkownicy będą chętni do wypełniania ankiet na stronach? Czy przełoży to się na jakość witryn internetowych? Czas pokaże.