Google odpowiada na pytania dotyczące znacznika rel=”author”

Znacznik rel=”author” pomaga w przypisaniu autora do artykułu, tekstu, czy przepisu. Korzysta z niego coraz więcej osób, aby dać znać internautom, kto jest twórcą oglądanej przez nich treści. Dodatkowo, prawidłowe wykorzystanie tego znacznika uatrakcyjnia wyniki w wyszukiwarce. Obok opisu strony może pokazać się twarz autora (tak jak na poniższym obrazku).

John Mueller - zdjęcie autora w Google

Przykład wyświetlania przez Google zdjęcia autora (w tym przypadku John Mueller) w wynikach wyszukiwania.

Na blogu Google dla Webmasterów ukazał się ostatnio wpis Maile Ohye, w którym odpowiada ona na najczęściej zadawane pytania dotyczące rel=”author”. Poniżej zamieszczam luźne tłumaczenie tekstu.

1. Na jakich stronach można dodać znacznik autora?

Strona powinna spełniać poniższe warunki:
– zawierać pojedynczy artykuł/wpis napisany przez daną osobę
– składać się przede wszystkim z treści napisanej przez autora
– podpis pod artykułem powinien być identyczny jak na profilu Google+

2. Czy można się podpisywać w inny sposób niż imieniem i nazwiskiem (np. jako maskotka firmy)?

Google woli, aby pod tekstem była podpisana konkretna osoba. Lepiej kiedy autora można połączyć z jego osobistym profilem na Google+, niż z profilem firmy.

3. Czy jeżeli jeden artykuł ma kilka wersji językowych, to powinien prowadzić do oddzielnych profilów tego samego autora w Google+ pisanych również w tych językach?

Nie ma takiej potrzeby. Wystarczy jeden profil Google+ autora (w dowolnym języku).

4. Czy można przypisać dwóch autorów do jednego artykułu?

W tym momencie wspierana jest jedynie opcja: jeden autor – jeden artykuł. Google ciągle pracuje nad innymi rozwiązaniami, więc w przyszłości może się to zmienić.

5. Jak można powstrzymać Google przed pokazywaniem autora?

W ustawieniach profilu Google+ można zaznaczyć, aby Google nie indeksowało profilu. Można również usunąć znaczniki wskazujące na autora i nie wiązać profilu Google+ z artykułami.

6. Jaka jest różnica między znacznikami rel=author i rel=publisher?

rel=publisher służy do połączenia strony firmowej z firmowym profilem na Google+
rel=author służy do połączenia artykułu z profilem autora na Google+

Znaczniki działają niezależnie od siebie.

7. Czy znacznik autora może być użyty na stronie produktów, dla których został przygotowany indywidualny opis?

Informacja o autorze służy innym celom. Ma być stosowana w przypadkach kiedy tekst wyraża czyjąś opinię, perspektywę, analizuje dane zagadnienia itp. Opis produktów nie wpisuje się w tę definicję.