Ile kosztuje pozycjonowanie?

Wybierając agencję SEO, wielu właścicieli stron kieruje się wyłącznie ceną. Nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ ze względu na zakres usług oferowanych przez różne firmy i ich profesjonalizm, ceny mogą się bardzo różnić. Niekoniecznie więc wybór najtańszej oferty jest dla klienta najkorzystniejszy.
Tanie pozycjonowanie nie istnieje

Na wstępie trzeba powiedzieć, że pozycjonowanie nie jest tanią usługą. Wymaga czasu i pracy wielu specjalistów. Jest to spory wydatek, dlatego oferty typu – pozycjonowanie za 10 zł na miesiąc są zupełnie niepoważne.
Nieproporcjonalnie niskie ceny niosą za sobą ryzyko zostania oszukanym. Prawdopodobnie zleceniobiorca nie zrobi nic, by wypromować stronę w wyszukiwarce, lub doda serwis do SWLi, co może jej tylko zaszkodzić.
Niektóre firmy reklamujące się jako specjaliści od SEO zaniżają koszty usługi w celu przyciągnięcia klientów. W tym przypadku konsekwencją może być nieskuteczność pozycjonowania.
Takie działania niszczą reputację całej branży, a właściciel strony, który raz się zawiódł, może się zniechęcić i zrezygnować z pozycjonowania na dobre.

Od czego zależy koszt pozycjonowania?

Nie ma jednej stawki ani stałego cennika, który byłby bezwarunkowo stosowany. Na przestrzeni czasu zmieniają się wyniki wyszukiwań, wzrasta konkurencja na konkretne słowa kluczowe, a firmy testują nowe metody, co również generuje dodatkowe koszty.
Cena ustalana jest indywidualnie. Na początku określane są cele do osiągnięcia, następnie plan i zakres działań. Na ich podstawie powstaje ocena kosztów pozycjonowania strony internetowej.

Przy wycenie branych pod uwagę jest wiele czynników:
-ilość słów kluczowych
-trudność słów kluczowych
-ilość wyników wyszukiwania na dane frazy
-potencjał strony internetowej (wskaźnik PageRank, ilość linków przychodzących, możliwości techniczne – kod strony)
-historia i wiek domeny (ugruntowana pozycja, żadnych kar nałożonych wcześniej)
-konkurencja pod wybranymi przez klienta słowami kluczowymi
-okres objęty umową na pozycjonowanie

Im gorsza pozycja wyjściowa strony i trudniejsze słowa kluczowe, tym usługa pozycjonowania będzie droższa, ponieważ wymaga większego nakładu pracy.

Porównanie ofert na pozycjonowanie strony internetowej jest czasochłonne, ale tylko analizując szczegółowe aspekty usługi (nie tylko cenę), można wybrać najkorzystniejszą dla siebie ofertę.