Jak będzie wyglądać Google SERP w 2014 roku

Peter Meyers (Dr. Pete) – pracownik firmy MOZ, podzielił się ostatnio na blogu (link do artykułu) swoimi przewidywaniami, co do przyszłego wyglądu wyników wyszukiwania Google. Dr. Pete na bieżąco przygląda się testom przeprowadzanym przez Google w SERPie i na podstawie swoich obserwacji opublikował 6 zmian, których wprowadzenia możemy się spodziewać w przyszłym roku.

1. Nowości w Grafie Wiedzy

W tej chwili w karcie Grafu Wiedzy pojawiają się informacje z oficjalnych źródeł takich jak Wikipedia. Wszystko wskazuje na to, że to się zmieni. W nowym, testowanym właśnie przez Google polu „in context”, mają pojawić się cytaty ze zwykłych stron i blogów.

Testowany wygląd Grafu Wiedzy Google. Źródło: http://moz.com/blog/future-serp-a-glimpse-at-google-2014

Nowe pole In context w Grafie Wiedzy Google

To samo dotyczy kart odpowiedzi. W przykładzie zaprezentowanym przez Dr. Pete, na pytanie „czy zapalenie płuc jest zaraźliwe”, Google wyświetliło odpowiedź wraz z linkiem do strony kidshealth.org.

Karta odpowiedzi Google. Źródło: http://moz.com/blog/future-serp-a-glimpse-at-google-2014

2. Nowe oznaczenie reklam

Wszystko wskazuje na to, że reklamy będą w wynikach wyszukiwania oznaczone poprzez etykiety z napisem „Reklama”.

Etykiety reklam Google

3. Reklamy poza swoimi standardowymi miejscami

Ten punkt nie jest potwierdzony widocznymi testami. To tylko czyste spekulacje autora. Dr. Pete zastanawia się, czy w skutek nowego oznaczania reklam, nie zostanie też zmienione aktualne w tym momencie przypisanie reklam do konkretnych miejsc (góra, dół i prawa strona wyników). Przypuszcza, że możliwe będzie przeplatanie wyników organicznych z reklamami.

4. Usunięcie informacji o liczbie wyników wyszukiwań

Nad wynikami wyszukiwania pojawia się w tym momencie informacja o liczbie wyników np. zapytanie „muzyka” daje „Około 39,300,000 wyników (0,32 s)”. Ta informacja może być w przyszłości usunięta (taki wariant jest testowany). Dla zwykłego użytkownika nie ma większego znaczenia i zajmuje cenne miejsce.

Informacja o ilości wyników w Google

Informacja o ilości wyników prawdopodobnie zniknie już w przyszłym roku

5. Nowy design dla pierwszej pozycji

Google testuje wersję z większą czcionką (dla głównego linku) i umieszczenie linków witryny (sitelinks) w kartach.

Nowy wygląd wyników dla pierwszej pozycji. Źródło: http://moz.com/blog/future-serp-a-glimpse-at-google-2014

6. Nowy układ dla całej strony wyników wyszukiwań

Dr. Pete przedstawia także swoją wizję na zmianę całego designu SERPa. Przypuszcza, że skoro coraz więcej informacji jest wyświetlanych w formie „kart” (tak jak np. Graf Wiedzy), to być może Google całą stronę wyników będzie prezentowało właśnie w taki sposób.

Na koniec Peter Meyers udostępnia także dwie przygotowane przez siebie wizje SERPa przyszłości.

SERP przyszłości - wizja Dr. Pete (MOZ) - http://moz.com/blog/future-serp-a-glimpse-at-google-2014

SERP przyszłości – wizja przygotowana przez Dr. Pete (MOZ)

SERP przyszłości - wizja Dr. Pete (MOZ) - http://moz.com/blog/future-serp-a-glimpse-at-google-2014

SERP przyszłości – wizja przygotowana przez Dr. Pete (MOZ)

Źródło: http://moz.com/blog/future-serp-a-glimpse-at-google-2014