Jak Google walczy ze spamem – trochę teorii i historii

O walce Google ze spamem powiedziano już bardzo wiele, nie zawsze w dobrym kontekście, zwłaszcza jeśli chodzi o ocenę ze strony agencji SEO.

Z efektami tej walki bywa różnie, ale warto przyjrzeć się tematowi od stron teoretycznej i historycznej, które zaprezentowano w ramach nowego projektu Google Inside Search, skierowanego do wszystkich użytkowników. Można w nim znaleźć między innymi informacje o funkcjach wyszukiwarki, wskazówki dla początkujących i bardziej zaawansowanych, a także poznać jej historię i wprowadzane od początku jej istnienia zmiany.

Jednym z działów jest właśnie Walka ze spamem, która z naszego punktu widzenia wydaje się szczególnie warta uwagi.

Podstawowa informacja, która dla ludzi z branży nie jest żadną tajemnicą mówi o tym, że aby pozbyć się spamu, Google stosuje połączenie algorytmów z działania ręcznymi. W omawianym dziale uwaga skupiona jest głównie na ręcznym zwalczaniu stron o niskiej wartości merytorycznej, łamiących wytyczne wyszukiwarki.

Znajdziemy tu więc:

Spam w czasie rzeczywistym, czyli aktualizowane na żywo konkretne przykłady ręcznie wykrytego spamu z ostatniego czasu

– rodzaje spamu będące na celowniku wyszukiwarki

– ilość interwencji z podziałem na miesiące oraz kategorie spamu

– ważne daty w ręcznej walce ze spamem w układzie chronologicznym

– liczbę powiadomień o spamie, wysyłanych do właścicieli stron

– historię komunikacji z webmasterami

– ilość próśb o ponowne rozpatrzenie zgłoszenia

Ręczne działania antyspamowe miesięcznie

Ręczne działania antyspamowe miesięcznie

Trzeba powiedzieć, że całość prezentuje się dosyć ciekawie. Uporządkowane dane podane są w przystępny sposób, ilustrują je czytelne wykresy. Jeśli ktoś jest zainteresowany historią ręcznej walki Google ze spamem, znajdzie w Google Inside Search udokumentowane dane.