Klasyczne pytania klientów dotyczące SEO

Jak długo będę czekał na efekty pozycjonowania? – to pytanie wraca jak bumerang przy podpisywaniu niemal każdej nowej umowy.

Oczywiście im bardziej doświadczony pozycjoner, tym jego odpowiedź może być bardziej wiarygodna. Ale ponieważ na ostateczny efekt ma wpływ wiele zewnętrznych czynników, odpowiedź nigdy nie może być jednoznaczna i wiążąca, należy ją umieścić w sferze przewidywań i prognoz (podobnie jak z pogodą).

Szybkość i efektywność pozycjonowania może zależeć od:

– renomy strony www, wynikającej z jej historii
– konkurencyjności branży
– słów kluczowych
– wyjściowych pozycji strony w wynikach wyszukiwań

Biorąc to wszystko pod uwagę trzeba szczerze i zgodnie z własną wiedzą uprzedzić klienta o przewidywanym okresie oczekiwania na efekty, żeby później nie było rozczarowań, dlaczego to tak długo trwa. Nie da się ukryć, że czas jest tutaj kluczowym czynnikiem.

Efekty pozycjonowania strony należy rozpatrywać w perspektywie raczej długoterminowej. W zależności od wybranych słów kluczowych na rezultaty można czekać od paru tygodni do kilkunastu miesięcy.

Co ważne, drogi na skróty (typu systemy wymiany linków, szybki przyrost dużej liczby spamowych odnośników) rzadko się opłacają. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest profesjonalna optymalizacja strony na samym początku współpracy oraz systematyczne i stopniowe rozbudowywanie bazy linków prowadzących do strony (linkbuilding).

W Interface Poland wychodzimy z założenia, że lepiej postawić na długofalową pracę i
stopniowy wzrost widoczności strony w wyszukiwarce dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym o zróżnicowanym stopniu konkurencyjności. Takie rozwiązanie pozwala zmaksymalizować korzyści klienta i cieszyć się długo wysokimi pozycjami w Google.