Marker danych w polskiej wersji Narzędzi dla Webmasterów Google

W polskiej wersji Narzędzi dla Webmasterów Google pojawiła się nowa funkcja. Rozwiązanie nazwane Markerem danych ma znacznie uprościć stosowanie danych strukturalnych na stronie. Do tej pory dane tego typu trzeba było oznaczyć specjalnymi tagami w kodzie strony. Teraz wystarczy zalogować się do Narzędzi i wykonać kilka kliknięć. Niepotrzebna jest jakakolwiek ingerencja w kod.

Jack Menzel (dyrektor ds. zarządzania usługami w Google) przedstawia Marker danych:

Poprzez Marker danych można w tej chwili oznaczyć jedynie wydarzenia np. koncerty, imprezy sportowe, wystawy, pokazy, festiwale. W kolejnych miesiącach funkcjonalność zostanie zwiększona i do wydarzeń dojdą inne typy danych strukturalnych.

Opis rozszerzony wydarzenia

Opis rozszerzony w wynikach wyszukiwania.

Co daje Marker danych?
Dzięki oznaczeniu na swojej stronie konkretnego wydarzenia, Google może w wynikach wyszukiwań wyświetlić opis rozszerzony. Strona z tego typu opisem wyróżnia się na tle konkurencji i może skłonić użytkownika do wejścia właśnie na nią. Dodatkowo oznaczenie danych za pomocą Markera pomaga wyszukiwarce Google w prawidłowym indeksowaniu witryny.

Marker danych w praktyce

Oznaczenie daty w tekście za pomocą Markera danych.

Obsługa Markera jest bardzo prosta. Polega na zaznaczeniu danego fragmentu tekstu na stronie i prawidłowym otagowaniu go (oznaczeniu jako nazwa, data, godzina, adres wydarzenia itp.). Jeżeli opisane w witrynie zdarzenia mają podobny format, można skorzystać z funkcji, która spowoduje, że narzędzie automatycznie rozpozna podobne strony z wydarzeniami i prawidłowo je otaguje.


Ikona wpisu: zdjęcie zrobione przez marfis75 on flickr