Tekst na stronie – kluczowa sprawa
Strona internetowa stanie się lepiej widoczna dla wyszukiwarek, jeśli w jej treści znajdą się słowa kluczowe istotne z punktu widzenia pozycjonowania. Początek prac wiąże się z koniecznością sprawdzenia, czy zawartość tekstowa witryny jest wystarczająca. W niemal 100% przypadków stwierdzamy braki w treści, które trzeba uzupełnić. Czasem wystarczą tylko niewielkie modyfikacje, polegające na umiejętnym wpleceniu fraz kluczowych w istniejące teksty. Zazwyczaj jednak na potrzeby pozycjonowania powstają zupełnie nowe treści.
Jak rozbudować treść?
Przede wszystkim trzeba postawić na unikalność – kopiowanie z innych stron mija się z celem, uniemożliwia wyróżnienie witryny na tle konkurencji i jest bezużyteczne z punktu widzenia użytkowników. Historia firmy, opisy produktów, usług, hasła reklamowe, praktyczne porady, case study, przedstawienie atutów oferty czy korzyści dla klienta – to tylko niektóre pomysły na uzupełnienie treści, a przy okazji wykorzystanie słów kluczowych.
Słowa kluczowe w nagłówkach
Z uwagi na to, że nagłówki wyróżniają się zarówno w kodzie, jak i wizualnie, w tekście ich zastosowanie jest bardzo wskazane. Umieszczając w nich słowa kluczowe, dajemy znak wyszukiwarce, że są one bardzo istotne.
Niezbędne cechy tekstu na stronie:
– unikalność
– powiązanie ze słowami kluczowymi
– czytelność, przejrzystość (podział na sekcje, zastosowanie pogrubień,
wypunktowań itp.)
– spójność, wewnętrzna logika
– przydatność
– poprawność językowa.
Tworząc i optymalizując treść na stronę warto zadbać o to, by nie była ona tylko i wyłącznie podporządkowana SEO, ale także by była ciekawa dla użytkowników i napisana zgodnie z zasadami poprawnej polszczyzny.