Podstawowe cechy strony mobilnej

Szybki dostęp do informacji to jeden z najważniejszych czynników decydujących o coraz powszechniejszym mobilnym użytkowaniu internetu za pomocą smartfona i tabletu. Z urządzeń przenośnych możemy korzystać w dowolnym miejscu i sytuacji – czekając w poczekalni na wizytę u lekarza, stojąc w korku, podróżując środkami publicznego transportu.

Co zatem jest najważniejsze z punktu widzenia użytkownika mobilnego, jeśli chodzi o cechy dobrej strony mobilnej?

Szybkość ładowania

Dzisiejsze tempo życia jest bardzo wysokie, presja, by wszystko było na już towarzyszy nam na co dzień, i trudno od tego uciec. Jesteśmy niecierpliwi, nie chcemy tracić cennego czasu, dlatego tak istotne jest, by strona mobilna była szybka. Jeśli strona ładuje się kilka sekund, tracimy chęć oglądania jej i przechodzimy do kolejnych.

Przyjazna nawigacja

Najważniejsza oprócz prędkości ładowania się strony kwestia. Użytkownicy mobilni oczekują, że bez problemu odszukają najważniejsze dla nich informacje, będą z łatwością poruszać się po stronie, mając dostęp do istotnych treści z każdej podstrony. Nieodzowne są duże przyciski dostosowane do dotykowego kontaktu z ekranem oraz przycisk „Powrót” na górze i na dole podstrony.

Możliwość bezpośredniego kontaktu

Nie możemy zapominać o podstawowej funkcji smartfona, jaką jest telefonowanie czy wysyłanie SMS-ów. Koniecznie trzeba wykorzystać to w projekcie strony mobilnej – powinna ona zawierać przycisk „Zadzwoń” i/lub „Wyślij SMS”, aby umożliwić użytkownikom szybki kontakt z firmą poprzez jedno kliknięcie.

Sprawdź naszą ofertę MobiPakiet SEO/SEM, w ramach której wykonamy dla Ciebie wizytówkę mobilną z hostingiem bez limitu transferu na szybkich serwerach.