Co nas czeka w 2011 roku?

Początek roku sprzyja podsumowaniom poprzedniego, ale również stawianiu nowych tez i snuciu przewidywań, dotyczących nadchodzącego. Nie inaczej jest w branży SEO, marketingu internetowego i pozycjonowania stron internetowych.

Możliwe kierunki rozwoju

Na aktualne trendy ma wpływ wiele czynników. Rynek się zmienia, a wraz z nim internauci, którzy są coraz bardziej wymagający. Strony internetowe muszą być atrakcyjne dla odbiorców pod względem zawartości, a ponieważ dbałość o content idzie w parze z pozycjonowaniem, więc można sądzić, że ten trend będzie się rozwijał.

Z drugiej strony pozycjonerzy poszukują nowych rozwiązań, które bez dużego nakładu pracy pozwolą im szybko uzyskać pożądane pozycje. Z pewnością będą powstawać nowe programy do automatycznego katalogowania itp. Chyba nikt, kto ma jakieś doświadczenie w branży SEO, nie wierzy, że Google wreszcie raz na zawsze rozprawi się ze spamem. Można więc sądzić, że Black Hat SEO dalej będzie rosło w siłę.

Jak pokazują powyższe przykłady, zmiany i trendy mogą iść w różnych kierunkach, niektóre pozostaną ze sobą w sprzeczności, inne będą się wzajemnie uzupełniać.

Znaczenie Google

Pozycja Google będzie coraz silniejsza, na co wskazują najnowsze badania. Google właśnie zdobyło przewagę nad innymi wyszukiwarkami w krajach, gdzie dotychczas przegrywało (np. w Czechach). Choć na przykład w Stanach Zjednoczonych Google systematycznie traci na rzecz Binga. Internetowy gigant będzie dalej eksperymentować, wprowadzając kolejne zmiany w algorytmie i sposobie prezentacji wyników wyszukiwań – jak w 2010 roku.

Jako że branża SEO i SEM mimo wielu zawirowań w światowej gospodarce, ciągle mocno się trzyma, a nawet rozwija, eksperci przewidują wzrost nakładów na reklamę internetową w 2011 roku. Na pewno nie czeka nas okres stagnacji.

Wśród spekulacji dotyczących nadchodzącego roku pojawiają się również zagadnienia takie jak:
-przechwytywanie domen z wysokim wskaźnikiem PageRank,
-potwierdzenie informacji, że ilość wizyt na stronach internetowych ma wpływ na ranking wyszukiwań,
-optymalizacja konwersji,
-powstanie nowych udoskonalonych narzędzi i oprogramowania np. do monitorowania pozycji,
-połączenie działań z zakresu klasycznego SEO i PR, budowanie świadomości marki w internecie.

Jakie trendy rzeczywiście będą kreowały świat SEO i SEM w 2011 roku? Czas pokaże, czy czynione teraz przewidywania i spekulacje znajdą potwierdzenie w nadchodzącej przyszłości.