Seria problemów w Narzędziach dla webmasterów Google

Ostatnie tygodnie nie są najszczęśliwsze dla użytkowników Narzędzi dla webmasterów Google. W tym okresie pojawiło się już kilka błędów utrudniających korzystanie z Narzędzi.

Problem z parametrami w URL-ach

Najpierw pojawił się problem z opcją Parametry w URL-ach. Nie można było w żaden sposób ustawić indeksowania adresów z parametrami. Zniknął po prostu przycisk Edycja/Resetuj. Wszystko wróciło do normy dopiero po około 10 dniach.

Nieaktywny przycisk „Zapisz”

Kolejny błąd pojawił się w ustawieniach dotyczących powiadomień e-mail. Przez pewien czas nie można było niczego w nich zmienić, ponieważ przycisk Zapisz nie reagował w żaden sposób na kliknięcie.

Błędna ilość linków

Krytyczne chwile przechodził także przez kilka dni dział Linki do Twojej witryny. Ilość pokazywanych linków drastycznie zmalała. Przykładowo zamiast kilkuset domen z linkami Narzędzia pokazywały jedynie kilkanaście lub kilkadziesiąt. Wprowadziło to spore zamieszanie, ponieważ nie było żadnej informacji wyjaśniającej czy to jedynie błąd, czy celowe działania, zmiana algorytmu wyliczającego ilość linków itp. Na szczęście również ten błąd został naprawiony.

Większe opóźnienie w dziale „Wyszukiwane hasła”

Najnowszy przypadek dotyczy działu Wyszukiwane hasła. O ile standardowo, dane dotyczące słów kluczowych opóźnione są jedynie o około 2, 3 dni, to w tej chwili opóźnienie zwiększyło się do 5 dni. Nie wiadomo jeszcze czy jest to stała zmiana, czy po prostu kolejna wpadka Google.
[Aktualizacja 2013-02-18]: dzisiaj występuje już standardowe opóźnienie – 2 dni.

To, że w systemie obsługującym ogromną ilość klientów i przetwarzającym gigantycznie ilości danych pojawiają się błędy, jest normalne. Potknięcia co pewien czas każdemu muszą się zdarzyć, tym bardziej, że Narzędzia dla webmasterów systematycznie się zmieniają. Problemem i to sporym jest coś innego – Google nie udziela żadnych oficjalnych informacji na ten temat. Na forum Google dla webmasterów użytkownicy prowadzą dyskusje sami z sobą. Informują o błędach, szukają pomocy, pytają czy u innych występują te same sytuacje. Próżno tam szukać oficjalnego stanowiska Google, a wystarczyłby zdawkowy komentarz „Trwają prace nad naprawą błędu, który za kilka dni powinien zniknąć”.