Wynik jakości Google AdWords – zwiększ skuteczność reklamy

Efektywność najważniejsza

W każdej formie reklamy, w tym również reklamy internetowej, najważniejsze jest efektywne wykorzystanie poniesionych kosztów. W trosce o jak największy zwrot inwestycji i skuteczne dotarcie do odbiorców, reklamodawcy powinni optymalizować wszystkie parametry swojej reklamy. Dotyczy to także prowadzenia kampanii linków sponsorowanych Google AdWords.

Google oferuje szereg narzędzi pozwalających na stworzenie i prowadzenie efektywnej kampanii – od tworzenia listy najtrafniejszych słów kluczowych, po szczegółowe statystyki realizowanej już kampanii.

Na skuteczność kampanii reklamowej AdWords wpływa wiele czynników. Dlatego prowadzenie kampanii wymaga ciągłej analizy udostępnianych przez Google danych i modyfikacji parametrów reklamy.

Wynik jakości

Jednym z narzędzi Google AdWords wykorzystywanych przez reklamodawców jest tzw. Wynik Jakości. Służy on do oceny założonej kampanii pod względem trafności wybranych przez reklamodawcę słów kluczowych. Wynik jakości konkretnego słowa kluczowego wpływa bezpośrednio na jego skuteczność w kampanii reklamowej, dlatego trzeba zadbać o to, by jego poziom był jak najwyższy.

Wysoki wynik oznacza najtrafniejsze słowa kluczowe, wysoką pozycję w linkach sponsorowanych przy stosunkowo niskim koszcie – po prostu najbardziej optymalne rozwiązanie dla konkretnej kampanii linków AdWords. Na Wynik Jakości ma wpływ wiele czynników, i co ważne – można go poprawić, nie zwiększając kosztów reklamy, ale optymalizując samą reklamę.

Google daje w tym zakresie wiele wskazówek i porad – Porady zapewniające sukces

Optymalizacja reklamy

polega między innymi na stworzeniu odrębnych grup reklam do osobnych grup produktów lub usług, budowaniu precyzyjnych słów kluczowych wraz z synonimami, wykluczeniu słów powiązanych, pod którymi reklama ma się nie wyświetlać (wykluczające słowa kluczowe), stworzeniu skutecznych i chwytliwych tekstów reklamowych (tekst reklamowy powinien zawierać słowo kluczowe, i być precyzyjnie dopasowany do wybranej grupy reklamowej). Jasne określenie zakresu usług i opisanie oferty wyklucza generowanie nietrafnych i nieadekwatnych kliknięć. W ten sposób oszczędzamy konkretne pieniądze.

Reklama powinna być także dobrze ukierunkowana, zarówno jeśli chodzi o docelową grupę odbiorców, jak i lokalizację, w której ma się wyświetlać.

Decydując się na kampanię linków sponsorowanych Google AdWords, nie należy zapominać o jakości docelowej strony internetowej. Powinna ona zawierać łatwo dostępne informacje, o których jest mowa w reklamie. W przeciwnym wypadku, zniechęcony internauta szybko wyjdzie ze strony, nie znajdując na niej tego, czego szuka. Można również skorzystać z narzędzia Optymalizatora witryny dostępnego w Google AdWords.

Potrzeba optymalizacji strony docelowej tak naprawdę zbliża linki sponsorowane do pozycjonowania, w którym optymalizacja pełni bardzo ważną rolę.

Przy prowadzeniu kampanii niezbędne jest również śledzenie statystyk konta i skuteczności reklamy. Analiza wszystkich parametrów, takich jak liczba wyświetleń i kliknięć oraz ich wzajemny stosunek – czyli współczynnik klikalności CTR (Click Through Rate), współczynnik konwersji itd. pozwala lepiej zmodyfikować reklamę, tak by była ona maksymalnie efektywna i zyskowna.