Co powinna zawierać firmowa strona internetowa? Część 1

Przeglądając polskie strony internetowe firm z różnych branż, można wyraźnie podzielić je na dwie grupy: nowoczesne, efektowne, z atrakcyjną grafiką oraz przestarzałe, niezmieniane od lat, niespełniające podstawowych standardów. Ten podział na stare i nowe nie zawsze jest równoznaczny z podziałem na złe i dobre, w każdej stronie (również nowej) można znaleźć jakieś niedociągnięcia i coś…

Szczegóły

Mobile First Index

Google oficjalnie potwierdza rozpoczęcie wdrażania mobilnego indeksu stron internetowych – Mobile First Index. Z pewnością ta wiadomość wywoła poruszenie wśród właścicieli, administratorów stron, a także specjalistów z branży SEO. Od dłuższego czasu internetowy gigant stawiał na mobilność jako ważny aspekt stron www, wynikający przede wszystkim z obserwowanej rewolucji mobilnej, czyli systematycznego ustępowania komputerów stacjonarnych na…

Szczegóły

Czy Komisja Europejska wpłynie na branżę SEO?

W tym tygodniu światło dzienne ujrzała informacja, że Komisja Europejska planuje nałożyć na wyszukiwarki i platformy e-commerce obowiązek ujawniania zasad pozycjonowania stron www i produktów w wynikach wyszukiwania. Na razie nie znamy jeszcze szczegółów proponowanych zapisów, mają one się pojawić w kwietniu, ale sprawa wydaje się ciekawa z punktu widzenia branży SEO. KE wprowadzając nowe…

Szczegóły

Mini poradnik dla początkujących reklamodawców AdWords

Prowadząc biznes, trzeba być otwartym na różne sposoby reklamy, promocji, marketingu. Dobrze jest łączyć różne techniki i dopasowywać je do swoich konkretnych, indywidualnych potrzeb. Dzisiaj parę słów na temat potencjału, jaki drzemie w linkach sponsorowanych Google AdWords oraz wskazówki dotyczące przygotowania efektywnej reklamy – słowem poradnik dla początkujących, którzy nie wiedzą, jak się do tego…

Szczegóły

Pozycjonowanie przez 2 firmy równocześnie – podwójna korzyść czy ryzyko?

Pracując w branży SEO, niejednokrotnie spotykamy się z dziwnymi pomysłami klientów, które z naszego punktu widzenia nie mają najmniejszego sensu. Jednym z przykładów nierozsądnego podejścia jest chęć zlecenia pozycjonowania dwóm agencjom SEO jednocześnie. Technicznie oczywiście jest to możliwe – można przecież dać dostęp do serwera wielu podmiotom, 2 firmy mogą zdobywać linki dla strony, tworzyć…

Szczegóły

Pingwin działa tu i teraz

Od kilku tygodni dość mocno odczuwalne są duże przetasowania w pozycjach stron www, co potwierdza realizację zapowiedzi Google, mówiącej o aktualizacji Pingwina. Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google wzbudza zawsze wiele emocji w branży SEO. Poprzednia miała miejsce dość dawno, bo w październiku 2014 roku. Choć z założeniami internetowego giganta trudno się nie zgodzić, to jednak w…

Szczegóły

Cenzura ze strony Google – ciemne i jasne strony

Google to główny rozgrywający w branży internetowej, monopolista, od którego bardzo wiele zależy. O nieuzasadnionych i często niesprawiedliwych ocenach stron www wie każdy, kto działa w branży SEO. Przekonał się o tym ostatnio także pewien artysta – Dennis Cooper, którego blog (utrzymywany na platformie blogspot.com prowadzonej przez Google) z dnia na dzień przestał istnieć. Pisarz…

Szczegóły

PageRank przeszedł do historii

Oto nadszedł oficjalny koniec parametru, który znał chyba każdy zajmujący się profesjonalnie pozycjonowaniem stron internetowych w Google. PageRank wszystkich witryn został w kwietniu zresetowany – nawet sam Google ma w tej chwili PR 0. Kiedyś wyznacznik wartości strony – od paru lat narzędzie manipulacji – dziś znajduje się oficjalnie poza naszym zasięgiem. Trochę historii PageRank…

Szczegóły

Preferencje i zachowania użytkowników mobilnych

Strona mobilna to nie fanaberia, to skuteczne narzędzie marketingu w internecie, odpowiadające na oczekiwania użytkowników mobilnych i wszechobecną rewolucję. Użytkownicy mobilni dostrzegają łatwość obsługi strony mobilnej na urządzeniach przenośnych (w opozycji do strony tradycyjnej) i chętnie korzystają z jej udogodnień. Oto kolejna garść statystyk przybliżająca temat zachowań i preferencji użytkowników mobilnych: – 75% użytkowników mobilnych…

Szczegóły