3 dowody na to, że Google mocno stawia na mobilność

Po ogłoszeniu aktualizacji algorytmu dla wyszukiwań mobilnych (której efektów nota bene jak na razie u nas nie widać) Google idzie za ciosem, proponując kolejne rozwiązania i udogodnienia dla użytkowników smartfonów. Sygnały dochodzące od internetowego giganta świadczą o mocnej wierze w mobilność jako ogólnoświatowy trend, który trzeba wykorzystać i się do niego dostosować. Oto 3 dowody…

Szczegóły

Mobilność strony – nowy czynnik rankingowy

W zeszłym tygodniu pojawiła się oficjalna wiadomość Google dotycząca nowego czynnika rankingowego, jakim jest mobilność strony, czyli poprawne wyświetlanie się witryny internetowej na urządzeniach typu smartfon czy tablet. Google zapowiada wprost, że od 21 kwietnia strony nieprzystosowane do urządzeń przenośnych będą ustępowały miejsca w rankingu tym mobilnym. W internecie zawrzało, w dużej mierze z powodu…

Szczegóły

Asystent Google Now rozumie i odpowiada w języku polskim

W zeszłym tygodniu internetowy gigant Google zrobił Polakom miłą niespodziankę, wprowadzając polską wersję tzw. Asystenta Google Now, który wspomaga odnajdywanie odpowiedzi na wiele pytań, które codziennie zadajemy wyszukiwarce. Usługa działająca w języku angielskim od 2012 roku wreszcie dostępna jest w naszym ojczystym języku. Jak to działa? Zadając pytanie, użytkownicy mogą liczyć na konkretną odpowiedź ze…

Szczegóły

Podsumowanie roku 2014 w SEO i prognozy na 2015 rok

Ostatnie dni roku to zawsze czas podsumowań i prognoz na przyszły rok. Co ważnego wydarzyło się w naszej branży i w jakim kierunku zmierzamy? Czym żyła branża? – Częste aktualizacje algorytmów i zapowiedź zmiany strategii przeprowadzania aktualizacji, które mają mieć teraz formę ciągłą (może to przynieść trudności w ocenie przyczyn spadków lub wzrostów pozycji). –…

Szczegóły

Google monopolistą?

Zarzuty wobec Google Ten tydzień upłynął pod znakiem dyskusji toczącej się w mediach, dotyczącej monopolistycznej polityki internetowego giganta Google. Zaczęło się od wspólnego komunikatu polskich i międzynarodowych organizacji zrzeszających wydawców prasowych, który ukazał się w weekendowych wydaniach największych polskich i europejskich gazet. W komunikacie zarzucono Google stronniczość i nieuczciwe promowanie własnych produktów w wyszukiwarce (takich…

Szczegóły

Google pomaga w ujęciu pedofila

Ten tydzień przyniósł bardzo interesującą informację dotyczącą zatrzymania pedofila dzięki pomocy Google. Udało się to poprzez skanowanie poczty Gmail, z której korzystał zainteresowany. Efekt jest jak najbardziej chwalebny, ale działanie Google ma swoje drugie dno, na które zwracają uwagę obrońcy prywatności, wskazujący na poważne naruszenia w tej kwestii ze strony internetowego giganta. Google skanując pocztę…

Szczegóły

O co warto pytać firmę SEO przed podpisaniem umowy?

Rynek SEO jest bardzo zróżnicowany, działają w nim zarówno firmy uczciwe, działające na swoją markę od lat, jak i pozycjonerzy naciągacze, którym zależy na łatwym zysku bez oglądania się na jakiekolwiek zasady. Współpraca z agencją SEO zawsze wymaga pewnego zaufania od obu stron. Z uwagi na specyfikę pozycjonowania, jest ona obliczona na dłuższy czas, dlatego…

Szczegóły

Google walczy ze spamem w Polsce

Nie milkną echa wypowiedzi Matta Cuttsa, szefa Google’owskiego zespołu antyspamowego oraz ręcznych działań specjalistów Google, które poszły w ślad za nią. W tym tygodniu Matt poinformował na twitterze o ukaraniu 2 polskich Systemów Wymiany Linków, co ma stanowić element walki ze spamem w polskiej wyszukiwarce. Wielu pozycjonerów i analityków z branży już wskazuje na zauważalne…

Szczegóły

Google zapowiada walkę ze spamowymi wpisami gościnnymi i stronami bez unikalnej wartości

W ostatnich dniach Google poinformowało nas o walce z dwoma niepożądanymi przez wyszukiwarkę praktykami:– wpisach gościnnych ukierunkowanych jedynie na SEO (informacja na blogu Matta Cuttsa),– stronami z bezwartościową, skopiowaną na wielu innych serwisach treścią (informacja na blogu Google dla webmasterów). Matt stwierdził, że najwyższa pora na to, aby zrezygnować ze strategii SEO polegającej na zdobywaniu…

Szczegóły

Wyszukiwarka Google wzbogaca wyniki wyszukiwań

Niestety wyniki uzyskiwane po wpisaniu określonych słów kluczowych w wyszukiwarce Google nie zawsze są satysfakcjonujące, pomimo częstych aktualizacji agorytmu. Każdy z nas niejednokrotnie spotkał się z wynikami nieadekwatnymi do zapytania, ze stronami, które nie prezentują oczekiwanej zawartości. Jak informuje oficjalny blog Google Inside Search, internetowy potentat podejmuje kolejną próbę zwiększenia satysfakcji użytkowników w tym zakresie.…

Szczegóły