Niestety wyniki uzyskiwane po wpisaniu określonych słów kluczowych w wyszukiwarce Google nie zawsze są satysfakcjonujące, pomimo częstych aktualizacji agorytmu. Każdy z nas niejednokrotnie spotkał się z wynikami nieadekwatnymi do zapytania, ze stronami, które nie prezentują oczekiwanej zawartości.
Jak informuje oficjalny blog Google Inside Search, internetowy potentat podejmuje kolejną próbę zwiększenia satysfakcji użytkowników w tym zakresie. Wprowadzone rozwiązanie ma pomóc internaucie w dodatkowej selekcji wyników i wyborze tej najodpowiedniejszej strony www, na której powinien znaleźć dokładnie to, czego szuka.
Po kliknięciu w zielony adres znajdującej się w SERP-ach strony, wyświetli się okienko z informacjami o stronie. Może się tu znaleźć krótki opis firmy, przynależność do kategorii (np. organizacja non-profit, blog), rok jej powstania itp. Funkcja jest powiązana z Grafem Wiedzy, a informacje pochodzą z Wikipedii. To niestety wskazuje, że opisy będą się pokazywały tylko przy niektórych wynikach.
Ciekawe, kiedy nowa funkcjonalność wejdzie na stałe do Polski i czy rzeczywiście okaże się pomocna.