FAQ

Usługę pozycjonowania opieramy na 2 filarach, jakimi są:  optymalizacja strony pod wymogi wyszukiwarek internetowych (SEO) oraz pozyskiwanie wartościowych odnośników prowadzących do serwisu, czyli link building.

Elementy SEO

Działając w ramach wysokich standardów, odrzucamy spamowe metody SEO, i koncentrujemy się na takich elementach jak:

  • optymalizacja odpowiednich elementów kodu
  • optymalizacja zawartości tekstowej z użyciem słów kluczowych
  • układ treści
  • linkowanie wewnętrzne
  • tworzenie przyjaznych adresów URL
  • adekwatność zawartości tekstowej i kodu

Celem podejmowanych przez naszą firmę działań optymalizacyjnych jest uczynienie strony internetowej Klienta przyjazną dla wyszukiwarki oraz przeciętnego użytkownika. Z kolei dbając o wysoki poziom i zróżnicowany profil linków, podnosimy jej reputację i zasięg. Odpowiednie skoordynowanie działań SEO oraz link building pozwala nam uzyskiwać satysfakcjonujące dla obu stron efekty.

Tak, SEO Copywriting stanowi integralną część wykonywanej przez naszą firmę optymalizacji strony i niezbędne dopełnienie SEO. Jest to profesjonalna usługa polegająca na pisaniu oryginalnych tekstów w oparciu o wyrażenia kluczowe.

Zastosowanie metod SEO Copywritingu wzbogaca stronę o atrakcyjną treść, buduje pozytywny wizerunek firmy, a także wspiera pozycjonowanie poprzez budowanie wartościowego contentu strony.

Copywriting pod wyszukiwarki i użytkowników

Profesjonalnie napisane teksty są efektem kompromisu pomiędzy dążeniem do zadowolenia użytkowników oraz zaspokojeniem wymagań wyszukiwarki. Dzięki zastosowaniu specjalistycznych narzędzi budowania warstwy tekstowej oraz naszemu wieloletniemu doświadczeniu i kreatywności nasze teksty spełniają poniższe kryteria:

  • czytelność dla wyszukiwarki
  • przyswajalność przekazu dla użytkownika
  • właściwa gęstość słów kluczowych
  • ciekawy sposób prezentacji informacji
  • wysoki poziom merytoryczny

Teksty przygotowywane są z dużą starannością, zgodnie ze sztuką i regułami optymalizacji pod pozycjonowanie. Od wielu lat pozycjonujemy, stosując SEO Copywriting, co ma swoje odzwierciedlenie w wysokich pozycjach stron naszych Klientów w wyszukiwarce Google, i potwierdza skuteczność tej metody.

Prezentujemy krótki przewodnik dla niezdecydowanych, którzy myślą o pozycjonowaniu swojej strony, ale nie wiedzą czego mogą się spodziewać i jak przebiega procedura – od zapytania ofertowego do podpisania umowy.

Zakładamy, że pierwszy krok wykonuje klient, kontaktując się w sprawie oferty drogą telefoniczną lub mailową.

1. Adres strony internetowej – dokładna analiza

Naszą pierwszą reakcją jest zawsze prośba o adres strony, która ma być pozycjonowana. To najważniejsza z naszego punktu widzenia kwestia – strona musi zostać sprawdzona pod względem parametrów technicznych, treści – z uwagi na fakt, że nie wszystkie witryny w równym stopniu nadają się do pozycjonowania w wyszukiwarce. Pomocne są również informacje na temat historii strony i jej ewentualnego wcześniejszego pozycjonowania.

2. Analiza branży i obecności strony w sieci

Analiza samej witryny od strony technicznej to nie wszystko – istotne znaczenie ma także branża, w której działa firma, jej konkurencyjność, specyfika prowadzonej działalności i oferty, linki prowadzące do strony, obecne pozycje serwisu w wyszukiwarce itd.

3. Określenie oczekiwań, celów

Staranne przygotowanie słów kluczowych i indywidualnej oferty powinna poprzedzać rozmowa dotycząca oczekiwań klienta i celów stawianych agencji. Jest to też moment na ostudzenie nierealistycznych żądań, wytyczenie kierunków działania itp. Na przykład jeśli klientowi bardzo zależy na czasie, możemy na początek zaproponować uzupełniająco kampanię reklamową Google Ads.

4. Przygotowanie oferty

Dopiero po zapoznaniu się ze stroną, jej słabymi i mocnymi punktami, przeanalizowaniu działalności i branży oraz zapoznaniu się z oczekiwaniami i potrzebami klienta możliwe jest przygotowanie kompleksowej oferty, która będzie na te potrzeby skutecznie odpowiadała.

5. Ustalenie warunków współpracy

Po przesłaniu oferty następuje najlepszy czas na negocjacje, konkretne ustalenia, rozwianie wszelkich wątpliwości, zapoznanie się z regulaminem itp. Czasem od momentu wysłania zapytania ofertowego do podpisania umowy mija kilka godzin, bywa, że kilka tygodni. Wiele zależy od samego zainteresowanego – jego motywacji, sytuacji firmy (czasem trwa jeszcze umowa z inną agencją, więc aby ustrzec się kar trzeba dotrwać do zakończenia umowy; czasem właśnie zlecono wykonanie nowej strony – pozycjonowanie starej nie ma w takim wypadku sensu, trzeba czekać, aż będzie gotowa nowa itp.).

Jedno jest pewne – planując działania związane ze stroną internetową na najbliższe miesiące, warto wpisać pozycjonowanie strony w długofalową strategię marketingową.

6. Rozpoczęcie współpracy

Podpisanie umowy jest równoznaczne z rozpoczęciem prac nad pozycjonowaniem strony. Konieczne jest przekazanie agencji danych dostępowych do strony – niezbędnych do prowadzenia prac optymalizacyjnych, wprowadzania tekstów itd. Początkowa faza współpracy wiąże się ze stałym kontaktem z klientem – tworzone są bowiem treści na stronę, wprowadzane zmiany, które trzeba na bieżąco uzgadniać i konsultować.

Jeśli masz jeszcze jakieś wątpliwości dotyczące podjęcia współpracy z naszą firmą – zapraszamy do kontaktu!

Pozycjonowanie to złożony proces pracy nad poprawą widoczności stron www w internecie, na który składa się przede wszystkim optymalizacja strony pod wymogi wyszukiwarki oraz pozyskiwanie linków.

Czas oczekiwania na sukces zależy od bardzo wielu czynników – m.in. od konkurencyjności fraz kluczowych, branży w jakiej firma funkcjonuje, historii strony i domeny internetowej, zawartości serwisu, a także jakości działań pozycjonerów oraz gotowości do współpracy ze strony klienta. Trzeba jednak przyjąć, że czas ten liczony jest w miesiącach, a nie w dniach czy tygodniach.

Nie bez powodu umowę zawiera się zazwyczaj na 12 miesięcy. To bardzo istotne, by móc dobrze rozplanować w czasie wszystkie niezbędne działania, opracować i wdrożyć właściwą strategię.

Każdy przypadek jest inny i trzeba go traktować indywidualnie. Kluczowa jest tutaj sytuacja wyjściowa, z jaką mamy do czynienia przy podpisywaniu umowy. Jeśli strona i domena są zupełnie nowe, na efekty trzeba będzie poczekać dłużej. Podobnie w sytuacji filtra nałożonego na stronę za niedozwolone praktyki  SEO – tutaj prace będą na początku koncentrowały się na wyeliminowaniu błędów, co wydłuży czas oczekiwania.

Niektóre z działań SEO wymagają akceptacji ze strony klienta, dlatego zgodna współpraca i szybka reakcja działa zdecydowanie na plus. Warto jednak mieć świadomość tego, że nawet szybko i sprawnie przeprowadzone prace nie gwarantują natychmiastowych efektów. Wyszukiwarka Google też potrzebuje czasu na zaindeksowanie wprowadzonych zmian.

Utrzymanie efektów

Pozycjonowanie jest procesem rozłożonym w czasie, wymagającym dużego zaangażowania i systematyczności w działaniu. Bez stałej pracy wysokie pozycje będą sukcesywnie spadać, a  strona będzie traciła na widoczności w sieci. Efekty – nawet najbardziej spektakularne -nie są dane raz na zawsze. Trzeba pamiętać, że konkurencja nie śpi, a dodatkowo co jakiś czas na rynku pojawiają się nowi gracze, z którymi trzeba będzie rywalizować o klienta.

Podsumowując – pozycjonowanie strony powinno trwać minimum 12 miesięcy, aby móc odczuć pozytywne skutki całego procesu. Warto go kontynuować, aby nie dać się wyprzedzić konkurencji i korzystać z obecności w wynikach wyszukiwania przez cały czas.

+48 32 249 87 89
+48 695 984 238 (mobile)
bok@interfacepoland.pl
@InterfacePoland
@InterfacePoland