Google oficjalnie potwierdza rozpoczęcie wdrażania mobilnego indeksu stron internetowych – Mobile First Index. Z pewnością ta wiadomość wywoła poruszenie wśród właścicieli, administratorów stron, a także specjalistów z branży SEO.
Od dłuższego czasu internetowy gigant stawiał na mobilność jako ważny aspekt stron www, wynikający przede wszystkim z obserwowanej rewolucji mobilnej, czyli systematycznego ustępowania komputerów stacjonarnych na rzecz smartfonów i tabletów wśród użytkowników na całym świecie. Dzisiaj, wdrażając ostatecznie Mobile First Index, można powiedzieć, że Google stawia kropkę nad i w tej materii.
Co to oznacza w praktyce?
Nowy indeks z pewnością namiesza w wynikach wyszukiwania – zmiany pozycji stron są raczej nieuniknione, jednak dopiero w praktyce okaże się jak duże one będą.
Dotychczas to desktopowa wersja strony była brana pod uwagę przez Googlebota w tworzeniu rankingu, a strony responsywne dostawały bonus w wynikach mobilnych. Od teraz to mobilna wersja strony będzie indeksowana i oceniana, a następnie umieszczana w rankingu. To oznacza, że strony nieresponsywne lub mające tylko uproszczoną wersję mobilną z adresem m.domena.pl będą traciły na widoczności w internecie, na wzrosty mogą liczyć natomiast sprawnie i szybko działające strony responsywne.
Na razie nie wiadomo, jak długo potrwa to ogromne przedsięwzięcie. Google zapowiada, że właściciele witryn będą każdorazowo informowani o przeniesieniu strony do nowego indeksu. Ci, którzy do tej pory nie zadbali o mobilny charakter witryn, powinni jak najszybciej nadrobić zaległości, jeśli chcą się liczyć w organicznych wynikach wyszukiwania.