Reklama Google Ads może być bardzo skuteczna. Jej efektywność zależy jednak od wielu czynników – wyboru słów kluczowych, tekstu reklamowego, dobrego ukierunkowania reklamy jeśli chodzi o przestrzeń wyświetlania oraz od jakości samej strony docelowej – landing page.
Przed rozpoczęciem kampanii trzeba ją dopracować we wszystkich szczegółach. Jeszcze do niedawna popularna była opinia, że w modelu reklamy PPC (Pay Per Click) mało zależy od samej strony internetowej (odwrotnie niż w przypadku pozycjonowania). Okazuje się jednak, że to nie do końca prawda. Dobrze skonstruowana landing page może stać się kluczem do sukcesu. Powinna to być ta podstrona serwisu, która najlepiej odpowiada zamierzonemu celowi. Najlepiej stworzyć ją i zoptymalizować specjalnie pod tym kątem. Może to być również oddzielna strona typu one-page przygotowana z myślą o przyciągnięciu uwagi odbiorców reklamy Google Ads.
Zawartość landing page
Warto postawić tu na prosty i zwięźle sformułowany przekaz, skupiający się na najważniejszych informacjach i atutach oferty. Przyda się również chwytliwy nagłówek. Sposób prezentacji treści ma kolosalne znaczenie – znacznie lepsze rezultaty daje np. wypunktowanie zalet produktu/usługi niż długi, zwarty opis.
Landing page jest swoistym przedłużeniem reklamy wyświetlanej w internecie, powinna więc kontynuować podjęte w niej wątki. Jeśli np. w tekście reklamowym była mowa o kończącej się promocji na produkt, na stronie docelowej warto doprecyzować konkretny termin. Nie może na niej zabraknąć dobrze wyeksponowanego przycisku call to action – czyli wezwania do działania, na którym zależy reklamodawcy – zakupu produktu, zapisania się na newsletter itp. Niezbędnym uzupełnieniem są dane kontaktowe firmy (uwiarygadniające reklamę), można również zamieścić prosty formularz umożliwiający szybki kontakt.
Strona docelowa powinna być także optymalizowana pod algorytm wyszukiwarki Google oraz pod urządzenia mobilne, tak by prawidłowo wyświetlała się na wszystkich możliwych urządzeniach. Warto wykorzystać na niej słowa kluczowe z kampanii. Wszystkie te działania optymalizacyjne pozwalają uzyskać wysoki wynik jakości reklamy i zwiększyć jej skuteczność.