Prowadząc biznes, trzeba być otwartym na różne sposoby reklamy, promocji, marketingu. Dobrze jest łączyć różne techniki i dopasowywać je do swoich konkretnych, indywidualnych potrzeb.
Dzisiaj parę słów na temat potencjału, jaki drzemie w linkach sponsorowanych Google AdWords oraz wskazówki dotyczące przygotowania efektywnej reklamy – słowem poradnik dla początkujących, którzy nie wiedzą, jak się do tego zabrać i od czego zacząć.
Do czego może się szczególnie przydać Google AdWords?
– do promocji sezonowych usług, ofert
– do wyprzedaży ostatnich modeli kolekcji, których chcesz się pozbyć z magazynu
Jeśli więc przygotowałeś promocję walentynkową lub masz ostatnie wolne miejsca w pensjonacie na ferie, wykorzystaj AdWords, by zainteresować swoją ofertą internautów.
Reklama szyta na miarę
Przygotowując kampanię, podstawową kwestią jest skorzystanie z narzędzia propozycji słów kluczowych, które podpowie Ci popularność zapytań związanych z Twoją branżą. Mając tę wiedzę, możesz dostosować przekaz swojej reklamy do aktualnych potrzeb potencjalnych klientów. Jeśli nie dysponujesz na początek dużym budżetem, warto skupić się na reklamie konkretnych modeli, typów produktów. Pozwoli to ograniczyć koszty inwestycji, a jednocześnie przyciągnie do Twojej oferty osoby zdecydowane, wiedzące, czego chcą.
Sprzedajesz meble? Masz w ofercie duży wybór komód, w tym m.in. komody w popularnym kolorze wenge?
Chciałbyś reklamować się pod hasłem komody, poprzez np. taką reklamę?
Komody – najlepsze marki
Różne style i wybarwienia
Sprawdź ofertę – tanio!
Od razu powiem, że to nie najlepszy pomysł. Zdecydowanie lepszy efekt osiągniesz z takim przekazem:
Komody wenge
Ceny już od 800 zł
Wysyłka w 24h – Sprawdź!
Unikaj ogólników, którymi posługuje się większość reklamodawców:
– zamiast używać określenia tanio – lepiej podaj konkretną cenę lub przedział cenowy,
– zamiast pisać szybko – podaj konkretny czas realizacji
Jeśli skierujesz odbiorców do przygotowanej wcześniej, posortowanej oferty komód w tym kolorze, ograniczysz czas wyszukiwania ich przez klienta i zwiększysz swoje szanse na pozyskanie go.
Co robi konkurencja?
Warto też sprawdzić konkurencję – w jaki sposób promuje się w AdWords, na co kładzie największy nacisk? Oczywiście zrób to nie po to, żeby skopiować czyjeś pomysły, ale zainspirować się, znaleźć swoją mocną stronę, przewagę nad ofertą konkurencji i właśnie tym wyróżnić się wśród innych reklamodawców.
Tekst reklamy musi być zwięzły, składają się na niego:
• Nagłówek – ze względu na wyróżniający się charakter tego elementu powinno się tu znaleźć słowo kluczowe, dla którego tworzona jest kampania. Google udostępnia miejsce na 25 znaków.
• Poniżej wyświetla się URL strony
• A następnie 2 linijki tekstu (każda po 35 znaków). To niewiele, dlatego tym więcej uwagi trzeba poświęcić na stworzenie czegoś, co przyciągnie uwagę internautów. Można zastosować wezwanie do działania – np. Zadzwoń, Sprawdź i przekonaj się itp.
Mimo dużych ograniczeń, jeśli chodzi o ilość znaków, warto skupić się na korzyściach z użytkowania danego produktu, rzucić przynętę na klienta, a temat rozwinąć szerzej na stronie docelowej (landing page).
Jeśli mówimy A, trzeba też powiedzieć B
Co to oznacza w praktyce? Jeśli stworzymy reklamę konkretnego produktu czy usługi, konieczne trzeba skierować odbiorców na podstronę o niej mówiącą. Jest to tzw. landing page, która powinna być odpowiednio przygotowana, aby klikający w link reklamowy od razu uzyskał odpowiedź na najważniejsze pytania dotyczące ceny, sposobu dostawy, czasu oczekiwania na realizację, gwarancji itp.
Dzięki dobrze zoptymalizowanej kampanii reklamowej w Google AdWords, możesz uzyskać bardzo wymierne efekty w krótkim czasie.
Więcej atutów linków sponsorowanych znajdziesz tutaj.