Fundamentem procesu pozycjonowania jest optymalizacja strony internetowej, aby spełniała ona wymogi wyszukiwarki, a także była użyteczna i wygodna w obsłudze dla użytkowników.
Za poprawną optymalizację SEO odpowiada agencja, zajmująca się pozycjonowaniem strony. To ona podpisując umowę z klientem musi wykonać wszystkie niezbędne kroki, aby maksymalnie wykorzystać potencjał serwisu internetowego, używając całego swojego doświadczenia i specjalistycznej wiedzy. To, że właściciel strony nie chce jej aktualnie pozycjonować, nie oznacza wcale, że warto temat zbagatelizować. Wręcz przeciwnie – nawet strona, która nie jest pozycjonowana, powinna być dostosowana do wymogów wyszukiwarki Google choćby w podstawowym zakresie.
Jakie są najczęściej popełniane błędy, uchybienia i zaniechania w optymalizacji strony pod wyszukiwarki?
– Nieuzupełniony znacznik title, description i keywords
– Identyczny tytuł i metadane (description i keywords) dla wszystkich podstron
– Znikoma ilość tekstów lub skopiowana treść na stronie
– Brak przekierowania na adres strony bez www lub z www (należy wybrać jeden adres, a z drugiego wykonać przekierowanie)
– Brak możliwości powrotu do głównej strony z podstron serwisu (np. poprzez kategorię w menu – Strona główna, logo firmy lub symbol domku)
Niestety niektóre nowe trendy w projektowaniu stron niekoniecznie idą w parze z SEO. Szczególny przypadek stanowią strony typu one-page. Ich twórcy zdają się zupełnie zapominać o sferze SEO lub też nie mają o niej zielonego pojęcia. Strony wyświetlającej całą zawartość pod jednym adresem nie sposób odpowiedzialnie pozycjonować na nawet średniej trudności frazy, nie mówiąc już o słowach z najwyższej półki.
Podsumowując – optymalizacja powinna być ważnym tematem dla każdego właściciela strony internetowej – zarówno tej pozycjonowanej jak i tej, która nie znajduje się obecnie pod opieką fachowców od SEO.