Pingwin działa tu i teraz

Od kilku tygodni dość mocno odczuwalne są duże przetasowania w pozycjach stron www, co potwierdza realizację zapowiedzi Google, mówiącej o aktualizacji Pingwina. Aktualizacja algorytmu wyszukiwarki Google wzbudza zawsze wiele emocji w branży SEO. Poprzednia miała miejsce dość dawno, bo w październiku 2014 roku. Choć z założeniami internetowego giganta trudno się nie zgodzić, to jednak w…

Szczegóły

Cenzura ze strony Google – ciemne i jasne strony

Google to główny rozgrywający w branży internetowej, monopolista, od którego bardzo wiele zależy. O nieuzasadnionych i często niesprawiedliwych ocenach stron www wie każdy, kto działa w branży SEO. Przekonał się o tym ostatnio także pewien artysta – Dennis Cooper, którego blog (utrzymywany na platformie blogspot.com prowadzonej przez Google) z dnia na dzień przestał istnieć. Pisarz…

Szczegóły

PageRank przeszedł do historii

Oto nadszedł oficjalny koniec parametru, który znał chyba każdy zajmujący się profesjonalnie pozycjonowaniem stron internetowych w Google. PageRank wszystkich witryn został w kwietniu zresetowany – nawet sam Google ma w tej chwili PR 0. Kiedyś wyznacznik wartości strony – od paru lat narzędzie manipulacji – dziś znajduje się oficjalnie poza naszym zasięgiem. Trochę historii PageRank…

Szczegóły

Preferencje i zachowania użytkowników mobilnych

Strona mobilna to nie fanaberia, to skuteczne narzędzie marketingu w internecie, odpowiadające na oczekiwania użytkowników mobilnych i wszechobecną rewolucję. Użytkownicy mobilni dostrzegają łatwość obsługi strony mobilnej na urządzeniach przenośnych (w opozycji do strony tradycyjnej) i chętnie korzystają z jej udogodnień. Oto kolejna garść statystyk przybliżająca temat zachowań i preferencji użytkowników mobilnych: – 75% użytkowników mobilnych…

Szczegóły

Rewolucja mobilna w Polsce – doganiamy Europę

Najnowsze dane potwierdzają rewolucję mobilną w Polsce – w ciągu 2 lat zanotowano dwukrotny wzrost użycia smartfonów. Twórcy raportu Ericsson ConsumerLab* prezentują dane porównawcze z 2013 i 2015 roku, z których jasno wynika, że Polacy coraz chętniej korzystają z urządzeń mobilnych, natomiast spada użycie komputerów stacjonarnych. Wygląda więc na to, że doganiamy pod tym względem…

Szczegóły

Strona mobilna kluczem do sukcesu firmy działającej lokalnie

Smartfon to nieodłączny element życia większości z nas, który zawsze mamy przy sobie – kobiety trzymają go w torebce, mężczyźni najczęściej w kieszeni. Codziennie wyszukujemy za jego pomocą wielu informacji dotyczących różnych zagadnień – pogody, nowości filmowych, interesujących nas newsów, a także produktów i lokalnych usług. Jak pokazują statystyki, wyszukiwanie informacji lokalnych jest jedną z…

Szczegóły

Podstawowe cechy strony mobilnej

Szybki dostęp do informacji to jeden z najważniejszych czynników decydujących o coraz powszechniejszym mobilnym użytkowaniu internetu za pomocą smartfona i tabletu. Z urządzeń przenośnych możemy korzystać w dowolnym miejscu i sytuacji – czekając w poczekalni na wizytę u lekarza, stojąc w korku, podróżując środkami publicznego transportu. Co zatem jest najważniejsze z punktu widzenia użytkownika mobilnego,…

Szczegóły

Rewolucja mobilna

Ciągle spotykasz się z informacjami o konieczności inwestowania w stronę mobilną, ale dalej nie do końca wiesz, dlaczego jest to tak ważne?Każdy przedsiębiorca powinien na bieżąco śledzić aktualne trendy rynkowe, zwyczaje, zachowania, oczekiwania swoich bieżących oraz potencjalnych klientów. Jeśli je zlekceważy, czeka go spore rozczarowanie; jeśli nie podąży za zwyczajami konsumentów, straci z nimi kontakt…

Szczegóły

3 dowody na to, że Google mocno stawia na mobilność

Po ogłoszeniu aktualizacji algorytmu dla wyszukiwań mobilnych (której efektów nota bene jak na razie u nas nie widać) Google idzie za ciosem, proponując kolejne rozwiązania i udogodnienia dla użytkowników smartfonów. Sygnały dochodzące od internetowego giganta świadczą o mocnej wierze w mobilność jako ogólnoświatowy trend, który trzeba wykorzystać i się do niego dostosować. Oto 3 dowody…

Szczegóły